مجله آرزو ها

بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ

 


هفته نامه صدا – جعفر حق پناه: دیدارها و رایزنی های پسین مقامات جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه از چند منظر قابل بررسی است. در نگاه نخست باید به یک بن مهم که بر سیاست بیگانه کشورهای منطقه پیرامونی ما حاکم است بر پایه «رفتارهای کنشی و هیجانی در پیروی از برخی رخداد ها» پروا داشت. مطابق این بن، نقش رهبران و ملاحظات و ادراکات آنها متناسب با شرایط گذرا، بسیار تاثیرگذار و نقش آفرین است.

ما گواه بودیم اتفاقی مانند سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه بدست ترکیه و یا کودتای پسین مایه شد که ادراکی متفاوت از ترسانیدن تهدیدگران و پیرامون پیرامونی نزد رجب طیب اردوغان به سرنویس مهم ترین فرد در ترکیه شکل بگیرد. این موارد تماما رفتارهای کنشی است و تابع ملاحظات ژئوپلتیک و رئالیستی ارزیابی نمی شود. بنابراین ذوق زدگی برخی نخبگان در ایران نسبت به نزدیکی روابط تهران – مسکو – آنکارا نیز تابع این سیاست های کنشی تلقی می شود و به دور از بهره کَرویز ژئوپلتیکی و رئالیستی سیاست در منطقه ماست.

 

بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟

به طور کلی جستار ادراکات رهبران در سیاست گذاری امنیت ملی کشورهایی مانند ایران و ترکیه و کلا خاورمیانه بسیار دارای اهمیت است. در حال آماده چون گواه شخصی شدن سیاست در ترکیه هستیم، ادراکات چند تن از رهبران به ویژه اردوغان در این کشور خیلی تاثیرگذار است. ادراکی که رجب طیب اردوغان از غرب دارد تا اندازه ای برای ترکیه، «دگر»، «other» تعریف می شود.

این فرمایش تا اندازه ای به بینش و ذهنیت رییس جمهور ترکیه مربوط می شود؛ ما گواه هستیم در موضوعاتی مانند افزایش جمعیت، اردوغان رویکردی کم وبیش ایدئولوژیک با بن مایه های مذهبی و ملی را در برابر غرب دنبال می کند. درباره سبک زندگی نیز نگاهی که اردوغان دارد از سوی غرب «دگر» تعریف می شود.

 

ما این نگاه و بینش رییس جمهور ترکیه را می توانیم به گستره های دیگر تعمیم دهیم و برآیند اینکه در پروژه مهم تر یعنی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، دیدگاه های مبنایی متفاوتی به هستی می آید که مایه می شود دو توان در برابر یکدیگر پیمان بگیرند و پروژه پیوست به اتحادیه اروپا با موانع بیشتری روبرو شود و در پایان بدگمانی و فاصله ترکیه با غرب افزایش پیدا کند. در پیوستگی تماشا می کنیم پس از کودتا، آنچه که غرب هنجارهای حقوق بشری می داند، بیشتر از سوی ترکیه طرد و نقض می شود و این مسئله منجر به افزایش فاصله ها می شود.

رویهمرفته ادراکی جدید در ترکیه و دودمان رهبران هنگام برپایی شده مبنی بر این که لزوما نباید خیلی به دنبال پیوند با غرب بود، ضمن هنگام که به انگیزه چالش های موجود، پیوند با اروپا خیلی برای آنکارا سودآور تلقی نمی شود.

در این میان نیازی که ترکیه همواره به اروپا و غرب داشته، هستی یک چتر امنیتی بوده که از ناحیه عضویت در ناتو هنگام را کسب کرده بود. ترکیه به سرنویس کشوری که بزرگترین نیروی زمینی را پس از آمریکا داراست، نقش مهمی در این سازمان امنیتی ایفا می کند ولی امروز این نقش کمرنگ شده است؛ چرا که هم وزن ترکیه در ناتو پایین آمده و هم این کشور پرماسیدن می کند که ناتو چتر امنیتی مناسبی برایش نیست. آنکارا این گونه ارزیابی می کند که تهدیداتش از ناحیه جنگ های کلاسیک و با کشورهای بیگانه نیست، بلکه بیشتر از ناحیه جنگ های نامتقارن است و این در حالی است که ناتو و اروپا نیز از این ناحیه به شدت پرماسیدن ناتوانی می کنند. در دستک ناتو نیز قید شده که این سازمان در برابر جنگ های نامتقارن و نیابتی ناتوان است.

 

بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟

گردآور این عوامل مایه شده که امروز میان ترکیه و غرب هم بدگمانی های متقابلی به هستی بیاید و هم پرماسیدن کم نیازی به یکدیگر داشته باشند؛ همچنان که گواه بودیم ترکیه در حل چالش مهاجران، کمک ویژه ای نکرد. احتمالا در میان مدت این چگونگی پیوستگی خواهد داشت ولی این بدان معنا نخواهد بود که پیوند و نگاه راهبردی ترکیه با غرب دچار چرخش شود. آنکارا همچنان عضو ناتو باقی خواهد ماند، نگاه استراتژیکش به واشنگتن را نیز دنبال خواهد کرد و از برتری های پیوند با اروپا کاربرد خواهد کرد. البته باید پروا داشت مهم ترین برتری این کشور، شرایط جغرافیایی هنگام است. لذا مجددا تبدیل به پل میان غرب و شرق خواهد شد و همچنان خود را در بلوک غرب تعریف خواهد کرد.

از سوی دیگر درباره نزدیکی ترکیه به روسیه و ایران باید پروا داشت که همچنان میان این کشورها فاصله معنادار و قابل توجهی از دید ادراکات، هویت ها، ایدئولوژی حاکم و منافع هستی دارد و در مقطع کنونی در میان هر سه بازیگر نوعی دلخوری از سیاست های غرب به چشم می خورد که مایه شده ایران، ترکیه و روسیه با همدیگر همسویی بیشتری داشته باشند ولی از این همسویی نباید تشکیل یک پیوستگی یا ائتلاف را برآورد کنیم.

در حال آماده همکاری های این سه کشور در وهله نخست به تنش زدایی میان آنها منجر خواهد شد و در گام بعدی در جهت دفع تهدیدات مشترک کنش خواهد کرد. این مسائل با رسیدن به منافع مشترک متفاوت است. این تهدیدات مشترک، نخست مسئله امنیتی و در بالای هنگام، چالش سوریه را دربرگیرنده می شود. به نظر می رسد که نزدیکی این سه کشور می تواند برخی ابتکارهای منطقه ای را همراستا ابتکارات جهانی که میان آمریکا و روسیه هستی دارد، تقویت کند.

ملاحظه دوم، همکاری های مشترک در بخش هایی از پروژه مبارزه با تروریسم است؛ اگرچه این سه کشور کم وبیش ادراکات نزدیک تری از تعریف تروریسم نسبت به روسیه و آمریکا یا ایران و غرب دارند و به چهره مصداقی می توانند در برخی گستره ها همکاری های مشترکی در مبارزه با تروریسم، افراطی گری و فرقه گرایی داشته باشند. به سرنویس اگزمپل برای مقال انگیزه ایران، ترکیه و روسیه برای مبارزه با داعش بیش از دیگر گروه های تروریستی است. از سوی دیگر باید در نظر داشت که این سه کشور تهدیدات نیاکان تری از سوی تروریسم افراطی گرا را تجربه خواهند کرد. همچنین هر سه کشور، کریدور آمدوشد این عناصر تروریستی هستند و در فرمایش پولشویی نیز می توانند با هم همکاری داشته باشند.

از این جهات این سفرها و رایزنی ها در گستره امنیتی مهم به نظر می رسد. از بحث امنیتی که بگذریم جستار انرژی بسیار مهم است؛ تهران، آنکارا و مسکو در این باره نیازهای متقابلی دارند و در گستره ترانزیت نیز می توانند پرکار باشند. البته بخت هایی برای همکاری های اقتصادی در گستره های دیگر هم هستی دارد.

در این میان ترکیه درباره بحث سوریه، تغییر رویکرد ملموس تری داشت. به نظر می رسد امروز ترکیه منافعش در سوریه را از زوایای دیگری جستجو می کند و در پی نفوذ در این کشور به شکل دیگری است.

 

بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟

شاید آنکارا دریافته که از راه پشتیبانی از گروه های رادیکال مخالف بشار اسد و جنگ های نیابتی نمی تواند به هدف ملموسی در سوریه دست پیدا کند و این راه برایش بسیار پرهزینه است. لذا احتمالا گزینه دلخواه تر برای ترکیه این است که در سایه توافقات جهانی و منطقه ای و گرفتن امتیاز از رقبا در گستره سیاسی و امنیتی، هم به نوعی تضمین بگیرد و هم همکاری هایی داشته باشد تا سود بزرگتری به دست بیاورد. لازمه رسیدن به این سود این است که ترک ها هر چه تند تر از این چالش عبور کرده و وارد فضای سوریه جدید شوند. این سود بیشتر در گستره اقتصادی نهفته است.

 

امروز به باور کارشناسان برای بازیسازی سوریه کمینه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز است. با این تفاسیر اگر ترکیه همین سیاست را دنبال کند، پیروز اصلی پیکار بازسازی اقتصاد سوریه با یک فاصله بسیار از رقبا در این کشور خواهد بود. لذا آنکارا آگاه است که نه تنها نباید این پهنه را از دست بدهد بلکه باید با گرفتن تضمین های سیاسی و امنیتی، امتیازاتی به دیگر کشورها بدهد تا رویهمرفته منافع بیشتری کسب کند.

علاوه بر ترکیه، بی گمان ایران نیز با به دیده داشتن منافعش وارد فاز افزایش همکاری ها با آنکارا شده است. در نگاه نخست، سود کوتاه مدت برای تهران، افزایش روابط دو جانبه در گستره های اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که این سود، آسان الوصل است و دو طرف می توانند نیازهای متقابل شان را تامین کنند.

هدف دوم ایران که در سطح منطقه ای فوریت دارد، چالش سوریه است که جمهوری اسلامی امید دارد از راه همکاری با روسیه مجددا طرح های ابتکاری منطقه ای را در پیش بگیرد. در این جستار تهران در پی هنگام است که ملاحظات امنیتی اش در سوریه را تامین شده تر ببیند.

البته باید متذکر شوم آنچه که امروز شاید به نوعی از نگاه ایران مغفول مانده، مسئله عراق است. من امیدوار هستم که ایران در عراق بتواند سرانجام از راه برخی اقدامات، نیازهای امنیتی اش را تامین شده ببیند. در هنگام کشور، مسئله همکاری و چشم وهمچشمی میان تهران و آنکارا خیلی جدی تر است ولی بدبختانه شوربختانه در حال آماده چالش سوریه بر این مسئله سایه افکنده است.



آدرس منبع


لینک منبع این نوشته :
http://kimag.ir/%d8%a8%d8%af%da%af%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%d8%9b-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87-%d9%be%d9%84-%d8%b4%d8%b1%d9%82-%d9%88-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d8%9f/


بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/./بدگمانی-ترک-ها-ترکیه-پل-شرق-و-غرب
‎ Rating: 96% - 19 reviews6 ساعت قبل . دیدارها و رایزنی های اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه از چند منظر قابل
بررسی است. در نگاه نخست باید به یک اصل مهم که بر سیاست .
Images for بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب
بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟
www.hotfa.ir/news/./بدگمانی-ترک-ها؛-ترکیه-پل-شرق-و-غرب؟
‎بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ 10 دقیقه پیش اخبار 0. مطالب مرتبط. انتقاد
اتحادیه اروپا از اقدامات امنیتی ترکیه · پشت پرده جدایی جبهه النصره از القاعده.
بازدید - صفحه نخست اینترنت شما
https://buzdid.ir/
‎بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ . انهدام تیم تروریستی وابسته به آل سعود
در سراوان/هلاکت ۴ نفر از تروریست های جیش العدل . شرق - یکشنبه ۲۱ شهریور.
عصر تعادل - رونمایی از رنو سیمبل
asretaadol.ir/vdceov8n.jh8x7i9bbj.html
‎اردوغان: ترکیه باید کار داعش را تمام کند · جان باختن . ​بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل
شرق و غرب؟ . ​افزایش ٧٠ درصدی تخت های مراقبت ویژه کودکان در طرح تحول سلامت.
پناهندگی اکبر عبدی به ترکیه صحت دارد؟ - باکس 98
box98.ir/news/301756
‎5 ساعت قبل . دندان های خود را در عرض چند دقیقه براق کنید. مناسب برای . پناهندگی اکبر عبدی به
ترکیه صحت دارد؟ . بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟
تبیین آسیب های تبلیغ بین‌الملل/ باید فعالیت های جزیره‌ای را کنار .
elim.ir/./تبیین-آسیب-های-تبلیغ-بین‌الملل-باید-فعالیت-های-جزیره‌ای-را-ک/
‎حجت الاسلام قمی در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی جامعة المرتضی(ع) گفت: برخی
تصور می کنند که برای فراگیری زبان . بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟
سرخپوشان شکست ناپذیر
postnegar.ir/news/20160912623354/سرخپوشان-شکست-ناپذیر/
‎6 ساعت قبل . بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ - هفته نامه صدا - جعفر حق پناه: دیدارها و
رایزنی های اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران، . مستقلین ولایی تاکید .
حکمتیار از تعویق امضاف توافق صلح با کابل خبر داد
postnegar.ir/news/./حکمتیار-از-تعویق-امضاف-توافق-صلح-با-کابل/
‎6 ساعت قبل . بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ - هفته نامه صدا - جعفر حق پناه: دیدارها و
رایزنی های اخیر مقامات جمهوری اسلامی ایران، . مستقلین ولایی تاکید .
حیوانات به روایت نشنال جئوگرافی! ** نشنال جئوگرافی برای درک .
www.linkjoo.ir/?page=matn&code=linkjoo7121271329682593
‎6 ساعت قبل . بدگمانی ترک ها؛ ترکیه پل شرق و غرب؟ . صفحه اینستاگرام آن نیز خالی از لطف
نیست. شگفتی های طبیعت به روایت نشنال جئوگرافی +10 عکس.



دستگیری 5 ژنرال و 29 سرهنگ پس از کودتای ناکام در ترکیه + ویدیو .
www.tabnak.ir/./دستگیری-5-ژنرال-و-29-سرهنگ-پس-از-کودتای-ناکام-در-ترکیه-ویدیو
Rating: 98% - 532,553 reviews15 جولای 2016 . ژنرال محرم کوسا، مشاور رییس ستاد ارتش ترکیه طراح کودتا بوده. . است جنگنده های
ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب کشور . پس از سالها عمل
نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت. . 7:
11- سی‌ان‌ان ترک از درگیری در پایگاه نظامی ملطیه در شرق این کشور .
شاه عباس بزرگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/شاه_عباس_بزرگ
‎در شرق، صفویان دچار شکست از پی شکست بودند؛ مشهد سقوط کرده بود، سیستان دچار
. او نمی‌توانست در زمانی که عثمانی‌ها مناطق وسیعی از خاک ایران در شمال غرب را در
اختیار . توازن ظریفی که او بین افراد یا عناصر گوناگون در نظام- ترکها، فارسها، و
قفقازی . پس از گذر از زاینده رود و پل الله وردی خان از خیابان عظیم پردرخت چهارباغ
.
ثبت شرکت در ترکیه - تاریخ ترکیه
www.torkiye21.blogfa.com/post/5
‎موقعیت جغرافیایی این کشور، ترکیه در واقع به‌عنوان پل ارتباطی شرق و غرب ایفای
. نخست ملی گرایی نیرومندی که با ظهور ترک های جوان قدرتی فزاینده یافت و شخص
. اجتماعی و اقتصادی کنونی که پایین تر از میانگین اروپایی هاست، بدگمان شده اند.[RTF]
روزنامه شرق کد خبر: 98529 تاریخ خبر: ۱۳۹۵ یکشنبه ۳ مرداد فرودگاه .
sharghdaily.ir/1395/05/03/Files/RTF/SharghNewsPaper_98529.rtf
‎فرودگاه <<آتاتورک>> یکی از شلوغ ترین ها در اروپا محسوب می شد. . ترکیه را
پیگیری می کند باید نام <<فتح الله گولن>>، واعظ در تبعید ترک، را شنیده باشد.
جان کری: آمریکا در کودتای ترکیه دخالتی نداشته است
www.iribnews.ir/./جان-کری-آمریکا-در-کودتای-ترکیه-دخالتی-نداشته-است
‎16 جولای 2016 . مشاور نخست وزیر ترکیه با انتقاد از موضع کشورهای غربی در برابر . 15:51 رجب
طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، فرودگاه آتاتورک استانبول را ترک کرد. . ارتش
این کشور که با مشارکت در کودتا، کنترل پل بسفور را در دست گرفته بودند، . به
وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.
مباحث تخصصی زمین شناسی - وضعیت جغرافیایی کشورهای همسایه ایران
gsim.blogfa.com/cat-25.aspx
‎ایران در نیمکره شمالی، نیمکره شرقی در قاره آسیا و در قسمت غربی فلات ایران واقع .
در نتیجۀ موقعیت جغرافیایی این کشور، ترکیه در واقع به‌عنوان پل ارتباطی شرق و
غرب . در این دوران ترک ها همانند سایر ملل مسلمان تحت فشار استعمار به هویت اصیل
خود . ترکیه، سرزمینی در غرب آسیا و جنوب شرق اروپا، در نیمکره شمالی (۳۵ تا ۲۴ درجه
.
تلاش کنسول‌گری ایران در ترکیه برای حضور ترک‌ها در نمایشگاه - شستون
shastoon.ir/detail/News/1155/13
17 آگوست 2016 . یک بیمارستان سهم تنها منطقه آزاد جنوب شرق/ "محرومیت" پیشانی نوشته چهاربهار .
دستگیری ۱۱ گروه تروریستی در منطقه شمال غرب و جنوب شرق کشور با همکاری .
متعلق به تمام مسلمین جهان است/بدگمانی و سوء ظن داشتن نسبت به مسلمانان جرم .
تلاش کنسول‌گری ایران در ترکیه برای حضور ترک‌ها در نمایشگاه "ایران .
هشدار کردهای ترکیه به اردوغان + جدیدترین اخبار کودتای ترکیه .
www.momtaznews.com/هشدار-کردهای-ترکیه-به-اردوغان/
‎مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای . است
جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب کشور .
بروزرسانی در ساعت ۲:۲۲- دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند . پس
از سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را
گرفت.
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
‎8 - ارزیابی الگوریتم های پردازش تصاویر ماهواره ای به منظور شناسایی منابع معدنی
. 468 - اثر کنترل کننده عصبی-فازی بهینه شده ی نیمه فعال بر رفتار لرزه ای پل
ها . 1003 - ارزیابی اثرات ساختگاهی در شرق شهر مشهد با استفاده از ریزارتعاشات
. 1036 - ارزیابی اقلیم گردشگری استان آذربایجان غربی با استفاده از شخص TCI و
.
نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes
‎4 ا کتبر 2008 . با ارسال دانسته ها،معلومات و مطالعات جدید خود در زمینه های مختلف ، دیگران را بهره مند
سازیم . . مولوی، شاعر و ترانه‌سرای اهل ترکیه! . حق همین بود که ما از تمام دول اروپا
خواستار شویم که این اصطلاح غلط را ترک کنند و مملکت مار ا . شیرازی نوشته‌شده،
از آنجهت به کوروش، ذوالقرنین می گفتند که شرق و غرب مال او بود.
Previous



مشکلات فراوان از سوی فتح الله گولن - شرق پارسی، پنجره ای بسوی .
persian.aawsat.com/2012/07/article1525
‎2 جولای 2012 . عقاید ساده انگارانه غرب بر این باور است که «تصوف» به عنوان یک . بین مذاهب بود
به طوریکه در سال ۱۹۹۸ با پاپ جان پل دوم نیز دیدار کرد. . رسانه های ترکیه از تحسین
این جنبش دست کشیده اند و به طور جدی درباره انگیزه های آن سوال می کنند. . در قلب
این بد گمانی ها تحقیقات پراکنده و نامنظمی روی گروهی که ترک ها با .
روزنامه شرق - ترکیه مانند مصر نیست - صاحب‌خبر
sahebkhabar.ir/news/14218910/ترکیه-مانند-مصر-نیست
‎24 جولای 2016 . پل بسفر سقوط می‌کند، آتاتورک نظاره می‌کند و اردوغان برمی‌خیزد . اگر حتی
بدگمانی را کنار بگذاریم که سناریو کودتایی که چنین سردستی . ناتو، به‌عنوان
بخشی از آنچه در غرب جهان آزاد می‌نامند، نمی‌تواند با حرکتی . در محکومیت کودتا علیه
دولت مشروع ترکیه کوچک‌ترین تردیدی وجود نداشت که ترک‌ها به خیابان‌ها آمده و .
اتحاد مسیحیت یا گفتگو با اسلام؛ تحلیل مهر از سفر پاپ به ترکیه .
www.mehrnews.com/./اتحاد-مسیحیت-یا-گفتگو-با-اسلام-تحلیل-مهر-از-سفر-پاپ-به-ترکیه
28 نوامبر 2006 . پاپ ژان پل دوم دو بار به ترکیه سفر و قدم هایی در راستای ارتقای روابط . ترک ها در
طول تاریخ همواره امپراطوری بیزانس، وین و سایر نقاط اروپا را تهدید کرده اند. . این
بدگمانی تاریخی همچنان ادامه دارد و حتی امروزه ملی گراترین مسیحیان ترک از . نقش
ترکیه به عنوان پلی میان اسلام و غرب، قدمی در جهت بهبود روابط خود با .
زبان و ادبیات فارسی - 15- بررسی ها و پژوهش های ادبی
aryaadib.blogfa.com/cat-25.aspx
‎چون آغاز واژه‌ های شرق و غرب، شر (-بدی) و غر (-آن کاره) است بر خورشید حرجی نیست.
. مشترک در آن‌ها قابل‌بررسی است و آن نبودِ پل ارتباطی میان دنیا و ذهن شخصیت‌های
زن . اعتراض و داوری‌اش این بود که دولت ترکیه با این کار خود آبروی خلق ترک را
برد. . بدگمانی بین که با هر کس حکایت می کنم / او تصور می کند کزوی شکایت می کنم
!
افغان ها، فصل ١ تا ١٤ - Khorasanzameen خراسان زمین
www.khorasanzameen.net/php/read.php?id=411
‎هندوکش برفراز جلگه ها و وادی های افغانستان صعود نموده است. . این زمینهای بایر یک
مانع بزرگ بوده وهرگونه عبور و مرور شرق وغرب باید از طریق . با ترک این محل
تاریخی مسافرمیتواند به شمال افغانستان رفته و از طریق هندوکش به کابل و وادی
اندوس برود. . غرب (و اشغال مناطقی که حالا ترکیه نامیده میشود) دراینجا
مستقرمیشوند، مغول ها .
خودم را یک رمان‌نویسِ مسلمان می‌دانم
farhangohonar.ir/detail/29603
14 ژوئن 2015 . عده‌ای، در ترکیه و بیرون ترکیه، جایزه‌ی نوبل ادبیات را حق او دانستند و عده‌ای .
برخی از ترک‌ها ادعا می‌کنند «نام من سرخ» و برخی دیگر از آثار شما کپی از رمان‌ها و آثار
غربی است. . آدم‌های سَرِه‌گرا در هر دو طرف به این سبک بدگمان هستند. . شما در استفاده
از مینیاتور برای حرف زدن درباره‌ی تقابل شرق و غرب یا اسلام و غیر .
کودتا در ترکیه/ اردوغان:ارتش باید از نفوذی ها پاکسازی شود
www.ghatreh.com/./کودتا-ترکیه-اردوغان-ارتش-باید-نفوذی-پاکسازی-شود
‎16 جولای 2016 . بین الملل » غرب آسیا . 08:15 رسانه های ترکیه ای تصاویری از تسلیم شدن شماری از
نیروهای ارتش این کشور که با مشارکت در کودتا، کنترل پل بسفور را در دست
گرفته . وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت. .
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی به نقل از سی ان ان ترک اعلام کرد، .
جنگ سرد ابرقدرت ها - راسخون
https://rasekhoon.net/article/print/620848/جنگ-سرد-ابرقدرت-ها/
‎31 جولای 2012 . دولت بریتانیا به کشورهای ترکیه و یونان کمک های مالی و نظامی کرد ولی بعد از .
نیروهای نظامی کشور متبوع وی به زودی خاک ترکیه و یونان را ترک خواهند کرد. . آلمان
و آینده آن صورت نگرفت و اختلاف و ناسازگاری جای خود را به بدگمانی داد. . و جمهوری
های خلق شرق اروپا هم آن را نپذیرفتند و تنها شانزده کشور اروپای غربی .
اعراب ایرانی چگونه مردمی هستند؟ - پارسینه
www.parsine.com/fa/news/36323/اعراب-ایرانی-چگونه-مردمی-هستند
‎طول تاریخ بیشتر حکومت دست ترکها بوده پس نباید گفت که کسی داره زبانشو بر
دیگری تحمیل . بسیاری از ساحل نشینان غرب هرمزگان و شرق بوشهر عرب هستند.
. به کسانیکه فارسها را نژادپرست می دانند به عربها وترکها ی ترکیه شما .
امروزی) بنا شده، آسیاب های باستانی شوشتر، پل باستانی دزفول، تپه های چغامیش،
قلعه ی .
اشعار و متون ادبی زیبا - نسخه قابل چاپ - تالار کافه کلاسیک
cafeclassic5.ir/printthread.php?tid=80
14 نوامبر 2010 . چرا که عشق شرق و غرب نمی شناسد ایدئولوژی و فرهنگ محدودی ندارد. از قید زمان و .
ترک (بر وزن کلک) فاصله ها بر پل پیوند میان من و تو. مرگ تلخ .
Previous



غربی ها از کودتای ترکیه مطلع بودند
r-love-r-ba.crawlblog.ir/ogle/غربی+ها+از+کودتای+ترکیه./150
‎17 جولای 2016 . و چرا برخی کشور های غربی و غیر اسلامی مانند فرانسه و ترکیه نسبت به آن این چنین
. قرار بود امروز ترکیه را به مقصد اتریش ترک کند تا در اردوی پیش فصل خود
شرکت کند و . اولین خبرها از مستقر شدن یگانی از ارتش ترکیه در مدخل پل «بسفر»
در استانبول و . شبکه‌های اجتماعی به کمک اردوغان آمدند - روزنامه شرق
روی موج تاریخ (روزشمار تاریخ ترکیه، آذربایجان، ایران و جهان) | TRT .
www.trt.net.tr/./rwy-mwj-trykh-rwzshmr-trykh-trkhyh-adhrbyjn-yrn-w-jhn-73344
25 مه 2014 . این پیمان در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و . در سال ۱۹۱۷ در
مسجد اردهان، ۳۷۳ مسلمان و ترک از سوی دسته جات تبهکار ارمنی به . در ان زمان اکثر
خانه های این شهر چوبی بودند. . در سال ۱۸۳۹ پل سزان، نقاش بزرگ فرانسوی متولد شد.
. رسول‌زاده در دانشگاه مسکو، تاریخ و ادبیات شرق را تدریس می‌کرد.
ایراس - وقوع کودتای نافرجام در ترکیه؛ درگیری کودتاچیان و طرفداران .
www.iras.ir/./وقوع-کودتای-نافرجام-ترکیه-درگیری-کودتاچیان-طرفداران-دولت
‎16 جولای 2016 . مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای . داده
است جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . 2:22-
دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را پس . 7:11- سی‌ان‌ان
ترک از درگیری در پایگاه نظامی ملطیه در شرق این کشور خبر داده است.
فرجام بیدار عربی| ملی-مذهبی
melimazhabi.com/andishe/فرجام-بیدار-عربی/
میلیون ها زن و مرد ، پس از دهه ها تداوم وضع موجود ، تسلیم آشکار و سکوت ، به فراخوان .
واقعیت آن است که ترکیه چشم اندازهای جالبی گشوده است ، که از آن سخن گفتیم . . که
گزینه های اقتصادی و جغرافیای سیاسی ترک به قدر کافی غافلگیر کننده و گاه گمراه
. ثبات در جوامع متکثر غربی بشوند ، هم چنان که پل هایی شوند با آفریقا و شرق .
گرجستان - اطلاعات عمومی
gorjestan.blogfa.com/cat-2.aspx
‎در واقع، بخش غربی گرجستان در اختیار عثمانی ها و بخش شرقی در اختیار . شرق
یاسین علی اف که از آذری ها و حنفی مذهب است و مفتی غرب بیگلار کاماشیدزه که از .
عمده درآمد کشور از ترانزیت از ترکیه و روسیه و ارمنستان هم ماشین و هم انتقال انژری
است. . پل ریمپل، خبرنگاری که ۱۰ سال است در گرجستان کار می‌کند، می‌نویسد که
وقتی .
شرق نوشت: ترکیه مانند مصر نیست - خبر ایرونی
iruni.ir/news/1242383
‎شرق/ متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن .
اگر حتی بدگمانی را کنار بگذاریم که سناریو کودتایی که چنین سردستی و . ندارد،
چراکه بزرگ‌ترین نیروی زمینی ناتو، به‌عنوان بخشی از آنچه در غرب جهان آزاد می‌نامند، .
مشروع ترکیه کوچک‌ترین تردیدی وجود نداشت که ترک‌ها به خیابان‌ها آمده و نظامیان را .
تحلیل ها و پیام ها - افغان جرمن آنلاین
www.afghan-german.com/tahLiLha/Edit_Comments_1.aspx?9822
‎اینکه داؤد خان به چه شکل جلسه را ترک کرد جزئیات بی اهمیت است و اتکاء به روایات
. برادر محترم، من در ترکیه و یک دو جای در اروپا در سفر بودم و از یک کامپیوتر .
و جغرافیای قدرتش از پل ارتل در غرب و پل خشتی در جنوب و پل مکروریان در شرق و
. می دانند، که در دوران «فیسبوک» و «تویتر» وغیره، حتماً چنین بدگمانی ها هم، نشر
.
چنین گفت سینوهه
sinohea.blogfa.com/author-sinohea.aspx?p=1
‎علت پدید امدن حکومت های ترک و مغول در ایران که بی نهایت جنایت علیه ایرانی کردند
. به نام ترکیه پدید اوردند که همین ترکیه بعدها باعث کشتارمیلیون ها ارمنی و کرد
. انتشار اثار دو تن از نظریه پردازان فرانسه زان پل سارتر و البرت کامو معروف شد.
. غرب نیز زمانی مانند شرق عقب مانده، سنتی و فقیر بود ولی پیدایش عواملی چون
افراد .
دانلود کتاب دوازده‌ ق‍رن‌ س‍ک‍وت‌ : ت‍ام‍ل‍ی‌ در ب‍ن‍ی‍ان‌ ت‍اری‍خ‌ ای‍ران‌ - کتابناک
ketabnak.com/book/./دوازده‌-ق‍رن‌-س‍ک‍وت‌-ت‍ام‍ل‍ی‌-در-ب‍ن‍ی‍ان‌-ت‍اری‍خ‌-ای‍ران‌?.
‎بنابراین ترک ستیزی از شاخه های اسلام ستیزی است که در ایران توسط پان . این
افراد برای نیل به خواست های خود می خواهند تمام پل های پشت سر خویش را ویران کنند .
آشوریان از چند هزار سال پیش در شمال عراق وشرق ترکیه وغرب ایران ساکن بوده اند. .
در حالیکه این شناسه با انبوهش کمتری در غرب و شمال ایران یافت میشود و در شرق به
اوج .
باشگاه اندیشه › دوستان واقعی ودشمنان ذاتی
www.bashgah.net/fa/content/show/4398
این مقاله روابط ایران و ترکیه را بطور اجمال از اوایل دهه 1820 میلادی، از نقطه‌نظر .
درگیریهای شدید از آناتولی شرقی (آذربایجان ایران) تا عراق (غرب ایران) میان دو کشور
به . همچنین آنان به امپراتوری عثمانی به عنوان پل ارتباطی میان ایران و اروپا
می‌نگریستند. . ما از این طریق می‌توانیم تمام ترکها و مسلمانان آسیا را به فعالیت
واداریم».
Previous



عکس: تهران تقاطع لاله زار و استانبول در سال 1325 - اخبار ایران و جهان
newsreaders.ir/search/?q=عکس.page=2
‎4 آوریل 2016 . دادگاه ترکیه دستور بازداشت یک مظنون بمب‌گذاری استانبول را صادر کرد . شرقی-
جنوب غربی) به بهره برداری نرسیده تا تقاطع آن با خط شرق-غرب، مشخص شود. . به
گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه این انفجار در یک زیر گذر در منطقه . آدرس:
اصفهان، خیابان پروین، بعد از پل سرهنگ، نرسیده به میدان لاله، جنب آتش .
وب سایت پیام آنلاین - مقالات شما - مخابرات استان تهران
www.tct.ir/?siteid=2&pageid=650
‎هنگامه ای به پا شد یک گربه به شرق دیگری به غرب آن یکی شمال واین یکی جنوب واین
. از این نامه های سربازان را در یک حراجی به قیمت 27 هزار دلار می خرد پل مک کارتنی هم
. و گفت:این شوخی ها چیست او بیش از نیم ساعت است که این شهر را ترک کرده است.
. برابری ترکیه با ایران و وضعیت کشورهای اسلامی در تعداد دانشمندان پراستناد .
خبرگزاری آریا - اخبار روزنامه ها - روزنامه خوان
www.aryanews.com/newspaper.aspx
‎. رسالت; روزان; سیاست روز; شرق; شهروند; فرهیختگان; دنیای حقوق; کار و کارگر .
اهواز از پروژه پل زیرگذر شریعتی · فسیل های 7 میلیون ساله لرستان رونمایی شد .
عبور هواپیمای اردوغان از مرزهای غربی کشور کذب است
s1392-ba.landindex.ir/./عبور+هواپیمای+اردوغان+از+مرزهای+غربی+کشور+کذب+است
‎18 جولای 2016 . شایعه عبور هواپیمای⁧ اردوغان⁩ از مرزهای شمال غرب و اسکورت توسط ⁧نیروی . پس از
سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را
گرفت. . به گزارش اسلام خمینی،شنبه شب ساعت 10 شب ارتش ترکیه پل . در زمان
حکومت امپراتوری ترک ها، اعراب تحقیر می شدند و عزت و اقتدار و .
: آرایشگاه عروس و آرایش عروسیبلوگل
bridehairdresser-blog.bloogle.ir/
‎علاوه بر هزینه های مربوط به مراسم عروسی، از دیگر مشکلاتی که جوانان و خانواده ها با آن
. حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از
. از این موقعیت یعنی واقع شدن در بین غرب و شرق بهترین استفاده را بکند و و از
نظر . شرکت ترک باید در ازای استخدام هر خارجی 5 پرسنل رسمی شهروند ترکیه را در
.
جشنواره “ایران وطن من” - نــتــــ لــوکــــ
netlook.ir/1/
ارتش سوریه جنوب غرب حلب را “منطقه باز نظامی” اعلام کرد . ترکیه امن برای اقتصاد
ایران بهتر از ترکیه ناامن است . براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی ویژه
شرق استان تهران در خاتمه با اشاره به اینکه مردم بزرگترین . معاون رسانه مرکز
ارتباطات ادامه داد: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مدیران شهری می توانند
به .
واگذاری قرارداد اکتشاف 6 بلوک نفتی کردستان عراق به یک شرکت .
www.shana.ir/./واگذاری-قرارداد-اکتشاف-6-بلوک-نفتی-کردستان-عراق-به-یک-شرکت-ترکیه-ای
‎19 ژوئن 2013 . واگذاری این بلوک های اکتشاف نفت به شرکت ترکیه ای می تواند خشم . این ٦ بلوک
اکتشافی کردستان عراق به یک شرکت ترک خودداری کرد. . این شرکت ترکیه ای
همچنین ٤٠ درصد سهام بلوک نفتی پل خانه در جنوب . انتظار می رود ٤٠ درصد سهام بلوک
خلاقان در شرق کردستان عراق نیز به این شرکت ترکیه ای واگذار شود.
فرهنگ واژه های پهلوی از آ تا ی | پارسی ویکی - لغت نامه
parsi.wiki/dehkhodaworddetail-ecd24908686d4bfe9e240d49a7da5ec7-fa.html
‎فرهنگ واژه های پهلوی pahlavi پارسی؛ گردآوری از آنام (= دکتر) بهرام فره وشی،
مکنزی . بر آویکان (= معادل) های پارسی امروزی، همه ی آویکان های واژه های بیگانه (عربی
، عبری، ترکی) را که امروزه در . آبوهْل= ãbuhl بهشتی، کسی که پس از مرگ، می تواند
از پل چینوت (صراط) بگذرد . اَپاختَر= apãxtar ـ1ـ باختر، غرب 2ـ شمال 3ـ ستاره 4ـ
سیاره
جنگ های وکالتی در سوریه - [Le Monde diplomatique - لوموند دیپلوماتیک]
ir.mondediplo.com/article2003.html
‎وعده هایی که در توافق های سایکس – پیکوت درسال ١٩١٦ به سخره گرفته شدند و منطقه
را . دارد کمک می کنند و بدگمانی ژرف نسبت به حرکات بیگانگان را توضیح می دهند.
. سوریه، به خلاف مصر انور سادات، هیچگاه پل هایش با اتحاد جماهیر شوروی را خراب .
روسیه مانند فرانسه درقرن نوزدهم، می کوشد موکدا خود را حامی مسیحیان در شرق نشان دهد
که .
بعد از رابطه جنسی، با دوست دختر ازدواج نمی‌ کنند
www.afkarnews.ir/./152064-بعد-از-رابطه-جنسی-با-دوست-دختر-ازدواج-نمی-کنند
‎30 سپتامبر 2012 . مخالف این حرفم چون همیه پسر ها مثل هم نیستند ولی دخترا زودتر گول میخورن و . که
فرهنگ ما کاملا فرق میکنه با فرهنک غرب و شرق که اون پسرای که دختر مردم را .
رابطه دارن وقتی هم که خرشون از پل گذشت منکر همه حرفا و قولهاشون میشن . دوستان
به نظر من همه ی بدگمانی پسرها به دوست دخترشون حتی اگه دوسش داشته .
Previous



دستگیری 5 ژنرال و 29 سرهنگ پس از کودتای ناکام در ترکیه/شکست .
www.tabnakkohkiluye.ir/./دستگیری-5-ژنرال-و-29-سرهنگ-پس-از-کودتای-ناکام-در-ترکیهشکست-کودتا
‎16 جولای 2016 . ژنرال محرم کوسا، مشاور رییس ستاد ارتش ترکیه طراح کوتا بوده است. . مدخل پل «
بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای تیراندازی خبر
داده‌اند. . داده است جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب
. 2:22- دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را .
کودتای نظامی در ترکیه/کودتا گران شکست خوردند - اصفهان
www.tabnakesfahan.ir/./کودتای-نظامی-در-ترکیهکودتا-گران-شکست-خوردند
‎4 روز پیش . مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن . داده است
جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . 2:22- دونالد
ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را . پس از سالها عمل نکردن
به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.
عبور هواپیمای اردوغان از مرزهای غربی کشور کذب است
shahrokh2-ba.smartfeed.ir/./عبور+هواپیمای+اردوغان+از+مرزهای+غربی+کشور+کذب+است
‎20 جولای 2016 . شایعه عبور هواپیمای⁧ اردوغان⁩ از مرزهای شمال غرب و اسکورت توسط ⁧نیروی . پس از
سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را
گرفت. . شبکه سی ان ان ترک با پخش پیام اردوغان توانست عده ای از مردم را به .
ترکیه پل بوسفورس و یک پل اصلی دیگر را در استانبول ترکیه را .
غربت مسلمانان در سرزمین های غربی
www.hawzah.net/fa/./View/./غربت-مسلمانان-در-سرزمین-های-غربی
‎هرگاه که انسان مسلمان به سرزمینی از سرزمین های غربی پای می گذارد، با دشواری های
متعدد و . بدگمانی ها و دودلی ها اندک اندک او را فرا می گیرد; پرسش ها، نادانسته ها و
دیدگاه های . تعداد اندکی از شهروندان معمولی غرب می توانند یک ترک یا عرب، ایرانی،
هندی، . نکنند که در ایران یا افغانستان یا ترکیه یا لبنان کوهستان های پربرف وجود
دارد.[PDF]
زود ترین فرصت ممکن چه وقت است؟ - روزنامه هشت صبح
8am.af/pdf/8am-2284/8am.pdf
‎28 دسامبر 2015 . اوﻟﻮﯾﺖ ﻫﺎ ﺑﺮاى اﺻﻼﺣﺎت ﻣﺸﺨﺺ، واﻗﻊ ﺑﯿﻨﺎﻧﻪ و ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮى ﺑﻮده ﮐﻪ در ﻣﺪت ﺳﻪ ﺗﺎ ﭘﻨﺞ. ﺳﺎل آﯾﻨﺪه ﻗﺎﺑﻞ
ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﻰ . والیت ننگرهار در شرق کشور از مرکز اصلی. گروه تروریستی . می
گیرند تا بتوانند اعتیاد را ترک کرده و به زندگی . زمستان در دریای کابل، روی جاده ها
و زیر پل ها به . است و غربی ها باید نیروهای افغانستان را در پنج سال آینده.
ایران باستان | Foundation for Iranian Studies
fis-iran.org/en/node/3618
‎پیدایش شاهنشاهی هَخامَنِشی را به رویاروئی شرق با غرب تعبیر کرده‌اند. . درنیمه دوّم
حکومت هَخامَنِشیان، کشمکش های دائم میان اقوام گوناگون منجر به تضعیف تدریجی .
پس از آن، در ترکیه امروز، سارد را که بسیار ثروت‌مند و آباد بود، و به سارد طلایی شهرت
. ارمنستان در این سرزمین در زمان شاپور دوّم رخ داد ناشی از این نگرانی و بدگمانی
بود.
آمریکا و اسلام سیاسی - ژِِئوپلیتیک امروز
todaygeopolitic.blogsky.com/1390/07/24/post-15/
‎بی تردید تعاملات تاریخی بین تمدن غربی و تمدن اسلامی دوره های متعددی را پشت . آن
با اسلام گرایان بود که لزوماً نمی توانست با این بدگمانی ها همگام و همسو باشد . . و
ترکیه را بررسی می کنیم و در فصل هفتم یافته های عمده را فهرست بار بررسی می
نماید . . لیبرال و تلاش آگاهانه از سوی دولت بوش برای پل زدن به جهان اسلام و درک آن
است .
فروش فیلمهای دوبله کلاسیک کمیاب و نایاب قدیمی برای سفارش و خرید .
filmdouble1.persianblog.ir/
‎18 ژانویه 2016 . فروش فیلمهای دوبله کلاسیک کمیاب و نایاب قدیمی با دوبله های قدیمی. . راه غرب(
نسخه کامل) (کرک داگلاس-رابرت میچم-ریچارد ویدمارک-سالی . زیبای می سی سی پی
(کاترین دنوا-ژان پل بلموندو)دوبله قدیمی دوصدا عالی داستانی عاشقانه . از فیلم
قیصرواز موسیقی قیصر نیز استفاده شده ترکیه داستانی جنایی.
حمایت گرجستان از دولت اردوغان
successfullove-ba.sirindex.ir/ogle/حمایت+گرجستان+از+دولت+اردوغان
‎10 جولای 2016 . عکس و کلیپ های جدید از کودتای ارتش علیه دولت اردوغان در ترکیه . از قله های شخارا
(5201 متر) و جانگا (5059 متر) می باشد که در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در .
توسعه روابط با گرجستان برنامه مهم مسئولان آذربایجان غربی است . در زمان حکومت
امپراتوری ترک ها، اعراب تحقیر می شدند و عزت و اقتدار و کرامت ما فقط در .
دستگیری 5 ژنرال و 29 سرهنگ پس از کودتای ناکام در ترکیه + ویدیو .
tnews.ir/news/e65166668881.html
‎ژنرال محرم کوسا، مشاور رییس ستاد ارتش ترکیه طراح کودتا بود،خبرنگاران مخالف
دولت اردوغان، آنچه تحت عنوان کودتا رقم خورده را یک نمایش خواندند که با هدف افزایش .
Previous



تصوف - کتابخانه مدرسه فقاهت - دانشنامه بزرگ اسلامی - مرکز دائرة .
lib.eshia.ir/23022/15/5957
‎این امر در شبه‌قارۀ هند، جنوب شرقی آسیا، غرب چین و در میان اقوام ترک که از راه تصوف
. و توانایی در برانگیختن جنبشهای توده‌ای، بارها بدگمانی دستگاه دولتی و علمای
دینی . در این هنگام، در مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه برخی شیوخ پیروان خود را
به . قرار داشت و همواره پل ارتباطی اندلس و ممالک غرب افریقا با شرق جهان اسلام بود.
چیمن رسول پور - جامعه شناسان شرق - blogfa.com
zirozebarsistan.blogfa.com/author-zirozebarsistan.aspx
‎آیا شما ایرانیان با بیش از چهار هزار و پانصد سال تمدن ، برگزاری جشن های و . او هیچ
فرقی نمی کند، آنان آخرین پل ارتباط احساسی میان خود و آن فرد را خراب کرده اند. .
بازرگانی بین المللی کردستان از مسیر ترکیه جریان می یابد و شرکت های ترک در آن
. ترکیه قرار داد؛ از اینرو کُردهای سوری هوادار حزب کارگران کردستان بدگمان اند که .
کودتا ترکیه شنبه 26 تیر 95 + عکس های کودتا در ترکیه - جزقل
jezghel.com/news/political-news/kodeta-turkey
‎16 جولای 2016 . کودتا ترکیه شنبه 26 تیر 95,عکس های کودتا در ترکیه,کودتای نظامی . مدخل پل «
بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای تیراندازی خبر
داده‌اند. . است جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . ۲:
۲۲- دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را .
شش ولایت ارمنی - Wikiwand
www.wikiwand.com/fa/شش_ولایت_ارمنی
‎شِش ولایت ارمنی ترکیه یا شِش استان ارمنی‌نشین ترکیه، شهرهای باستانی و تاریخی
. بر اساس منابع تاریخی درسال‌های نخست قرن نوزدهم میلادی در ارمنستان غربی و .
بیگ) در نمایشگاه بین‌المللی تاریخ، در فرانسه ساکنان شرق امپراتوری عثمانی را در
. تُرکها ۱۹۲٬۰۰۰ نفر می‌باشند در مجموع ارمنیان در شش ولایت ۱٬۰۱۸٬۰۰۰ نفر و تُرکها .
هنگامه انور پاشا در آسیای میانه و بازتاب آن در افغانستان
www.kotiposti.net/msaleha/nai_6/sh10/p_7.html
‎سخن بر سر انور پاشا – جنرال ترکی، یکی از رهبران دولت ترک های جوان، است. .
روشن است بدگمانی آن ها بی پایه هم نبود. . نه مرهون ترک های خود ترکیه، بل به ویژه
نیروهای اروپای غربی می باشد که در بازی با ترک ها به خاطر بی اثر کردن پان . با
این کار، وی همه پل ها را پشت سر خود ویران کرد و برای مسکو دشمن سوگند خورده و
خطرناکی شد.[PDF]
تونی جات - توانا
https://tavaana.org/sites/default/files/Postwar.pdf
‎بر همین اساس، نفرت عمومی ای میان نسل دهه شصتی نسبت به ترک این مجموعه . اولین
ملتی که روی این شکاف ]بین روشنفکران و مردم[ پل زد، لهستانی ها بودند. در . این بود
که بر بی تفاوتی و بدگمانی ایجاد شده میان شهروندان نسبت بهKORیا VONS . و
فاصله گرفتن از نقد غربی به رژیم های بلوک شرق، در واقع داشتند به رهبران آلمان.
چنین گفت کوروش. پیام اور عصر بیداری
www.sinohe.ir/
بعد از کشتار ارمنی ها توسط ترکیه و اردوگاه های مرگ در المان روشنفکران هجرت درون را
. علت پدید امدن حکومت های ترک و مغول در ایران که بی نهایت جنایت علیه ایرانی
کردند . انتشار اثار دو تن از نظریه پردازان فرانسه زان پل سارتر و البرت کامو
معروف شد. . غرب نیز زمانی مانند شرق عقب مانده، سنتی و فقیر بود ولی پیدایش
عواملی چون .[PDF]
Untitled - Schwartzlist documents
https://schwartzlist.files.wordpress.com/./2009iranandthenetherlandsinterwoventhroughtheages.pdf
‎پل تامس فان دن برخ. مروارید آبی، یاقوت . کلکسیون تینکو مارتینوس لیکالما
آنیهولت: شگفتی های شرق. یان دو هوند . در سال 12۵3، ویلم فلسطین را ترک کرد و به
همراه گروهی کوچک. از طریق . شمال غربی ایران گذشت تا به کاپادوکیه )ترکیه( و
دریای مدیترانه. برود. . شاهزاده سیاوش بود که بدگمانی های پدرش را تاب می آورد .یکی.
هرتزل ، تئودور ( 1904 - 1860 ) - دانشنامه فلسطین- صفاتاج
palpedia.maarefefelestin.com/./هرتزل_،_تئودور_(_1904_-_1860_)
‎اما هرتزل یک یهودی غربی بود ؛ یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم نه از شرق اروپا بود و
. اقتصادی بریتانیا در واشنگتن شد و در همان جا خود را از بالای پل در رودخانه انداخت .
. بدگمانی و شک ترک ها ( دولت مسلط در شرق ) را بر می انگیزد ؛ به ویژه که ترکیه .
ریشه های بحران ها و چالش ها در کشور و جستجوی راهیافت های سازنده
www.mashal.org/content.php?c=maqalaat&id=00858
این بحران در غرب بطور اخص پس از سال 1929 مطرح شد و نظام های غربی با تعمیم و .
چین، آسیای میانه؛ قفقاز، ترکیه، نیمقاره هند و خلیج فارس و شرق میانه) در جنوب آسیا
. شماری دیگر، به این باورند که سرانجام جنگ های فرسایشی امریکا را وادار به ترک
دو . در افغانستان قبضه کرده بودند که از قضا هر دو نسبت به پاکستان بدگمان بودند
.
Previous



ادوارد سعید - scipost - خودرو ، تکنولوژی
www.scipost.ir/wiki/ادوارد+سعید
‎ابداع شرق و شکل دادن به آن به گونه ‌ای که مورد نظر و به سود غرب ( که خود به این
ترتیب . این رژیم بردگی ، مشابه رفتار ترک‌ ها با زنان سفید پوست در کتاب "
تُرک شهوت . ادوارد سعید در این کتاب از زندگی و نوشته های اندیشمندانی همچون ژان
پل سارتر . خواسته های مادی به دور و نسبت به آن ها بدگمان است ، موضوع را جدی
نگرفته ایم .
کودتای نظامی در ترکیه/کودتا گران شکست خوردند/در حال بروزرسانی
www.tabnaklorestan.ir/./کودتای-نظامی-در-ترکیهکودتا-گران-شکست-خوردنددر-حال-بروزرسانی
‎16 جولای 2016 . مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن . داده است
جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . 2:22- دونالد
ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را . پس از سالها عمل نکردن
به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.
فرهنگ نام آوران ادبی ایران در ترکیه - شعرای ایرانی | Shahryar .
www.academia.edu/./فرهنگ_نام_آوران_ادبی_ایران_در_ترکیه_-_شعرای_ایرانی
‎امروز نیز علی رغم تغییرات و تجدد ، گذشته ترک ها هم با زبان فارسی در آمیخته
است و . -2 زبان آفری در مناطق غربی ایران ، عراق و شرق آناتولی استفاده م -3
زبان . گاه نّیات واقعی شاهان و سلطین در پرده کنایات می ماند که همه پل های موجود در
روابط و . طوایف ُکرد را بدو بخشید ولی چندی بعد بر اثر سعایت حاسدان بر او
بدگمان شد و به .
طرح تشکیل ناتوی عربی، بسترها و زمینه ها - الوقت
alwaght.com/fa/./طرح-تشکیل-ناتوی-عربی،-بسترها-و-زمینه-ها
‎بررسی ابعاد نظامی مداخله ترکیه در شمال سوریه مداخله نظامی ترکیه در منطقه جرابلس
. پاسخ واشنگتن به نگرانی ترک‌ها قاسم محبعلی، مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت
خارجه . اختلاف های عربستان با عمان، کویت، قطر بیانگر وجود بدگمانی های زیاد
دراین . دستگیری کودک انتحاری در عراق پیش از انفجار ساخت پل راه آهن در چند دقیقه
بر .[PDF]
روابط غرب وجهان اسالم وتحلیل فرصت ها وتهدیدها - رایزنی فرهنگی ج.ا.ا .
fa.berlin.icro.ir/uploads/rawabet_final_162743.pdf
‎دستخوش ضدیت، بدگمانی و بی اعتمادی است . پیرامون تضاد و مقابله ی میان شرق و
غرب و یا شمال و جنوب بوده است . حتی قبل . درصد آنها دارای گذرنامه آلمانی هستند و
ترک ها بیشترین تعداد این افراد را تشکیل . چچن، کشمیر، مسلمانان چین و میانمار
و در نهایت تالش ترکیه و . ی بازسازی پل متصل کننده ی غرب و جهان اسالم کار
گذاشت.
فیلمهای نایاب
alifateh55.blogfa.com/
‎شرلوک هلمز2(بازی سایه ها (رابرت دنی جونیور-جود لاو(منو فعال). سالت( انجلینا . راهی
به سوی تباهی(تام هنکس-پل نیومن(منو فعال) . 642-مجموعه فیلمهای ابراهیم تاتلس /
ترکیه . ۵۴۶-مردان بدگمان زنان زیبا لاندابوزانکا . ۸۴۶-راه غرب کرک داگلاس
ریچارد ویدمارک رابرت میچام . قتل در قطار سریع السیر شرق . استار ترک(دی وی
دی ورژن).
لحظه به لحظه از کودتای نظامی در ترکیه - تبیان
article.tebyan.net/327064/لحظه-به-لحظه-از-کودتای-نظامی-در-ترکیه
‎16 جولای 2016 . منابع خبری در ترکیه از کودتا در این کشور و اشغال تمامی ساختمان های مهم دولتی . 20
:38 شبکه خبری «سی ان ان ترک» گزارش داد یک قاضی دادگاه قانون اساسی . روسیه
اعلام کرد سرویس های اطلاعاتی غرب پشت کودتای نافرجام ترکیه بودند. . چاغلار
فرمانده عملیات سپاه سوم ارتش ترکیه در ارزنجان ( در شرق این کشور ) و .
کتاب آنارشیسم وارد کامل - آنارشیسم
https://www.inventati.org/sabotage/index.php?title=کتاب.وارد.
‎18 ژوئن 2015 . شش سال را در دز پتر و پل در سنت پترزبورگ گذراند و بعد به سیبری تبعید شد، که
. به این دستاورد ها در رسانه‌های خبری اروپای غربی، بجز نشریات . ای تاریخی در
شرق جمهوری چک-مترجم; 3-anabaptists،جنبش پروتستان‌ها در قرن شانزدهم. . در
ترکیه ، کمتل اتاتورک، که دیدگاه هایی مشابه باکونین درباره‌ی مذهب داشت .
نگاهی به "موقعیت جغرافیایی ترکیه" - ساخت قالبهای صنعتی - blogfa .
finishinge.blogfa.com/author/finishinge
‎آشیلوس نمایشنامه نویس قرن پنجم پیش از میلاد در یکی از نمایشنامه های خود تحت .
بدگمان‌: انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و دودلی . توی
استانبول یک کباب ترکی بستگی به وزنش داره از 1.5 لیر شروع میشه تا 5 . در
نتیجۀ موقعیت جغرافیایی این کشور، ترکیه در واقع به‌عنوان پل ارتباطی شرق و غرب
.
تیر ٩٤ - مقاله و تحقیق
theorize.persianblog.ir/1394/4/
‎11 جولای 2015 . زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و شاه نیز به عنوان یکی از مهره های
. نهضت مسلمانان مصر، جبهه های اسلامی در سودان، کشمیر، عراق، ترکیه، آذربایجان و .
. این رودخانه از غرب بابل عبور می‌کند و همان رودخانه‌ای است که پل معروف شهر .
واقعیت این است که بسیاری از کشورها مثل ترک ها برای توریست های .
Previous



دریافت فایل مطلب - پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین
www.mwfpress.com/getgnw9w.ak9ww4prra.html
‎12 نوامبر 2014 . اول آگوست ۱۹۱۴: آلمان به روسیه و ترکیه عثمانی اعلام جنگ نمود. . را برافروخته تر
کرد آلمانی ها قصد نداشتند در دو جبهه شرق و غرب بجنگند؛ آنها مجبور بودند، در شرق .
Elsass) ، بلژیک و لوکزامبورگ را ظرف مدت چهارده روز ترک نماید. . نیروهای متفقین
پل های ماینز (Mainz)، کوبلنز(koblenz)، و کلن(Koln) را اشغال نمایند.[PDF]
(PDF) متن کامل فصل‌نامه - مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما
www.iribresearch.ir/Farhang_Mardom/pdf/11/11.pdf
‎اُ ﺗﺮﻛﻲ gözal. زﻳﺒﺎ m. = م mu. ﻣﻮ n. = ن nân. ﻧﺎن. ﻫﻤﺨﻮن. ﻫﺎ v. = و verd. وِرد b. = ب boz. ﺑ ﺰ h
. = ح. ه+ . ﻫﺎی ﻛﺮدﻧﺸﻴﻦ ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻋﺮاق، ﺗﺮﻛﻴﻪ و ﺳـﻮرﻳﻪ در روز. 1 . ﻗﺎره ﻫﻨﺪ و اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎن در ﺷﺮق ﺗـﺎ
. ﺗﺼﺤﻴﻒ ﻏﺮب. زدﮔﻲ،. در ﺟﺴﺖ. وﺟـﻮی ﻫﻮﻳـﺖ. ﻣﻠﻲ،. ﺗﻬﺮان. : ﻧﺸﺮ ﻧﺎ. ﻣﻚ . 3. ﺑﺮوﻣﻨﺪ ﺳﻌﻴﺪ، ﺟـﻮاد .
ﺑﻴﺎﻓﺘﺪ اﻓﺘﺎده اﺳﺖ، ﺑﻪ اﺻﻄﻼح ﺧﺮش از ﭘﻞ ﻋﺒﻮر ﻛﺮده اﺳﺖ . ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻔﺮﻳﻦ، ﺑﺪﮔﻤﺎﻧﻲ، اﻋﺘـﺮاض ﻳـﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠـﻪ.
وقوع کودتا در ترکیه؛ درگیری شدید کودتاچیان و طرفداران دولت + ویدیو
shikna.rozblog.com/./وقوع-کودتا-در-ترکیه-درگیری-شدید-کودتاچیان-و-طرفداران-دولت--ویدیو.html
‎16 جولای 2016 . ژنرال محرم کوسا، مشاور رییس ستاد ارتش ترکیه طراح کودتا بوده است. . مدخل پل «
بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای تیراندازی خبر
داده‌اند. . است جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . 2
:22- دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را .[PDF]
15خرداد؛نقطهعطفبیداریاسالمیوگذاراز جنبش هایغربیبهجنبش هایاسالمی
www.iranemoaser.com/sites/default/files/15lkhordad/pdf/31.pdf
بنابرای ن تعجبی ندارد که مردم در ای ن دوران از واژه های غرب،. روشنفکر، حزب و
امثال . تاقی و راه ارتباطی اروپا به جنوب و جنوب شرق آس یا به عنوان محل زندگی
بیش از . پل کندی در اثر مش هور خود، به زیبایی علت تغییر گرایش قدرت های
بزرگ از قدرت . ترک ها با تأسیس دولت عثمانی خدمات خود را وقف توسعه اسالم کردند
.
رابطه بنیادگرایی بااسلام گرایی - روشنایی
roshnaii.blogfa.com/post/156
‎نویسنده ریشه ترس غربی ها را در این نکته جستوجو می کند و معتقد است که تجدید .
برای نمونه مصطفی کمال آتاترک در ترکیه و رضاخان در ایران را، که هر دو حرکت هایی در
. مؤلّف در فصل دوم به تبیین های شرق شناسانه از بنیادگرایی اسلامی می پردازد (در
حالی . در این نظام برای کمالیسم ابداع و ترویج کلمه ترک به جای مسلمان به عنوان یک
.
مکاشر -
mokasher.blogfa.com/post-42.aspx
‎علی الاصول از مدعیان و مورخان ایران و اسلام و شرق میانه قطع امید کنید. . ضعف
بینایی و آب مروارید در دوران پیری می شود، در بین ترک ها و اعراب و ایرانیان رایج بوده
. بسیار بعید است آن عکس را از سی و سه پل برداشته باشند و هرچند رنگی کردن آن
یک . این حرف نیست که ژنرال های ترکیه بگویند "کردها تروریستهای آلت دست غرب
اند".
شنیده شدن صدای شلیک گلوله و پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز .
sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-992855.aspx
‎16 جولای 2016 . در استانبول نیز مقامات ترکیه دو پل اصلی بین دو بخش آسیایی و اروپایی این شهر را
بستند. . ترکیه از شهروندان ترک خواست در طول این هفته به راهپیمایی های خود ادامه
دهند. . در این کشور گفت: کشورهای غربی با تاخیر این کودتا را محکوم کردند. .
فرمانده عملیات سپاه سوم ارتش ترکیه در ارزنجان ( در شرق این کشور ) و .
این افراد طراح کودتا در ترکیه بودند تصاویر - LOVE
fatemeh76ahmadi-ba.atrimblog.ir/ogle/این+افراد.ترکیه./0
‎18 جولای 2016 . خبر ها حاکی از دستگیری رتبه های بلند کودتا توسط ارتش ترکیه شد . به گزارش
انتخاب به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع ترک اعلام کردند که تعداد قربانیان .
شب ساعت 10 شب ارتش ترکیه پل بوسفورس و یک پل اصلی دیگر را در استانبول
ترکیه را . غربی ها به اردوغان هم پیمان حلقه بگوش خود هم رحم نکردند @.
Ostomaan
www.ostomaan.org/articles/خبرها-و-نظرها
‎حمایت آمریکا از "یگان​های مدافع خلق" در سوریه خشم مقامات ترک را برانگیخته است.
. توصیف کرده و قرارداد نظامى با روسیه و قراردهاى نفتى و اقتصادى با غرب و شرق را
. آمریکا تلاش دارد ترکیه را در اردوگاه غرب حفظ کند؛ چرا که بدون ترکیه حضور .
اسلامی را به دور بدن خود پیچیده بود، با طناب خود را از پل "بیرحکیم" در پای برج .
اردوغان به استانبول رسید/ مشارکت 37 فرمانده نظامی در این کودتا .
www.tabnakzanjan.ir/./اردوغان-به-استانبول-رسید-مشارکت-37-فرمانده-نظامی-در-این-کودتا-تیراندازی-شدید-در-میدان-تقسیم-استانبول-ادام.
‎16 جولای 2016 . با استقرار گسترده نیروهای نظامی ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور، مسدود . مدخل
پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای . داده است
جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب . 7:11- سی‌ان‌ان
ترک از درگیری در پایگاه نظامی ملطیه در شرق این کشور خبر داده است.
Previous


[PDF]
شماره کامل مجله پژوهشهای تاریخی شماره 17 بهار 1392 - سیستم نشریات .
uijs.ui.ac.ir/jhr/files/site1/user_files./admin-A-10-1-122-df5cd71.pdf
‎ﻫـﺎی ﺷـﯿﺦ ﺟﻌﻔـﺮ، ﺟﻨﯿـﺪ ﻧﺎﭼـﺎر. اردﺑﯿــﻞ را در. 852. ﻫـــ. ق. ./. 1448. م. ﺗَــﺮک ﮐــﺮد .ر(. :ک. اﻣﯿﻨـﯽ.
ﻫـﺮوی، . ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﺪﮔﻤﺎﻧﯽ و ﺳﻮءﻇﻦ ﺣﮑﺎم ﺷـﺮوان را ﻓـﺮو . ﻫﺎی زﯾـﺎدی از ﻏـﺮب و ﺷـﺮق ﮐﺸـﻮر ﺑـﻪ
ﻫﻤـﺮاه . ﺑــﯿﻦ ﺗﺮﮐﯿــﻪ. و وﻧﯿــﺰ. ،. ﺗﺮﺟﻤــﻪ ﻣﺤﻤــﺪﺑﺎﻗﺮ. اﻣﯿﺮﺧـﺎﻧﯽ. ،. ﻧﺸﺮﯾﻪ داﻧﺸﮑﺪه ادﺑﯿﺎت و ﻋﻠﻮم اﻧﺴـﺎﻧﯽ
. ﻢ، ﭘـﻞ. واﮐﺮ، دﮐﺘﺮ ﻣﻌﺰی ﻧـﺎم ﺑـﺮد . آن ﭼـﻪ ﮐـﻪ ﺗـﺎﮐﻨﻮن ﺗﻮﺟـﻪ. ﻣﺤﻘﻘـﺎن ﻣـﺬﮐﻮر را ﺑـﻪ ﺧـﻮد ﻣﻌﻄـﻮف داﺷـﺘﻪ،
ﺗـﺎرﯾﺦ.
گنجینه وبلاگ 24 - 1
weblog24.link/blog/kellas
برچسب ها : سقف بیمه تکمیلی فرهنگیان ترک خورد/ پوشش بیمه‌ای داروهای بیماری‌های
خاص . درصداحکام بر اساس میانگین کشوری صادرشده واستانهای آذربایجان غربی،
تهران . سومی این رقابتهاراکسب کردوتیم ترکیه باکسب یک مدال طلا،یک مدال نقره
،یک مدال . وبلاگ ' مرتفع ترین پل جهان ' به صورت خودکار از وبلاگهای معتبر فارسی
.[PDF]
اندیشه و هنر - Goethe-Institut
www.goethe.de/ges/phi/prj/ffs/pro/epaper/fikrun_105_fa.pdf
‎پناهندگــی ایــن ســؤال را تداعــی مــی کنــد کــه آیــا ارزشــهای غربــی هنــوز هــم . می
نشست تا برای من با ابراز احساسات تعریف کند که ترکها . دیــدگاه غربیــان بــا
نــگاه شــرق گرایانــه تشــریح شــده بودنــد . به من می گوید: »ما از جنگ داخلی به
ترکیه فرار کردیم. . خاطره غربیان بازکرده اند، و حس تردید و بدگمانی را که در
اعماق.
آخرین اخبار کودتا در ترکیه/ مقامات رسمی در آنکارا از شکست کودتا .
news.shomalgardi.com/./آخرین-اخبار-کودتا-در-ترکیه-مقامات-رسمی-در-آنکارا-از-شکست-کود/
‎16 جولای 2016 . منابع خبری و سیاسی در ترکیه از شکست کودتا و بازداشت شماری از . جنوب · شرق ·
غرب . به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت. .
تلویزیون الجزیره : کودتاچیان، پخش برنامه های شبکه سی ان ان ترک را . زنده از
خیابان های استانبول ترکیه اعلام کرد: صدای تیراندازی روی پل تنگه .
روزنامه های دوشنبه - حرا
haraa.ir/fa/news/82663/روزنامه-های-دوشنبه
‎22 آگوست 2016 . «تخریب» پل های طبقاتی از 40 سال پیش و در پی بروز سه عارضه شهری که مهم ترین آن
. بر منطقه ناکام مانده و امریکا در منطقه غرب آسیا عملاً زمین گیر شده است. . داد و
گفت: «تروریست ها موفق نخواهند شد احساسات قومی – مذهبی ملت ترکیه را . تهران-
ایرنا- روزنامه شرق در شماره دوشنبه یکم شهریور در تشریح تیتر یک، .
زنی که در تگزاس عاشق شد. - بلاگ خوان
azadi067.bla.ysupport.ir/post716706.html
‎برای بسیاری زنانی که در کشورهای غربی بزرگ شده‌اند، زندگی در کشورهای شرقی .
عمیق است و کم نیستند افغان‌هایی که به نیات آمریکا در افغانستان بدگمان اند. . روی
این بدگمانی‌ها پا گذاشته‌اند و پل دیگری شده‌اند میان دو دنیای شرق و غرب. . آخرین
ارسال ها . 200 نفر کشته، 9000 مجروح و 15 هزار نفر اخراجی در کودتای ده ساعته
ترکیه/ .
قومی قدیمی از مسیحیان ایران تهران
ifp-08.ifp.uiuc.edu/public/wikipedia/fa/20150402.txt
‎2 آوریل 2015 . . که در رقابت های معتبر بوندس لیگا، جام حذفی آلمان، سوپر جام فوتبال آلمان و نیز
در . متحد<ref>< ref> نیز می‌گفتند ینگه دنیا برگرفته از ترکی عثمانی و به .
زندگی آن‌ها می‌شود<ref name"privet"> < ref> جابز در جایی دربارهٔ پدر و مادرش پل . از
شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه‌است و .
کشف و ضبط 5.5 کیلو زمرد در فرودگاه استانبول - اخبار ایران و جهان
newsshare.ir/search/?q=کشف%20و%20ضبط%205.page=6
‎ما در زمان انفجار در فرودگاه نبودیم/ در ترکیه ماندیم تا کارهای اقامت مان را انجام دهیم .
یک بمب دست ساز کارگذاشته شده در زیر یکی از پل های واقع در استانبول رخ داد. .
شهرت دارد و سال‌هاست که میزبان توریست های مختلفی از شرق و غرب است، اما ماه های
اخیر، . از دانشجویان و بازی‌سازان، تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بودند،
دقایقی پس .[PDF]
ـکویت (2) - مشرق
www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/13/1313447_943.pdf
‎ـکویت٬ آیا امکان شیوع احساسات ضد غربی مشابه آنچه در ایران به وقوع پیوست در میان
. حاـکمه نسبت به انتقاد در روزنامه هایی که در شرق جهان عرب مورد مطالعه قرار می گیرد
٬ . مقاله دوم که در رابطه با ایجاد یک پل شاهراه بین . ”ترکها تهدید کرده بودند که
اـگر قرار باشد ترکیه به عنوان تنها کشور اسالمی . او همواره نسبت به روسها بدگمان.
ارتش ترکیه با کودتا کشور را در دست گرفت - دریچه اخبار
darichenews.com/ارتش-ترکیه-با-کودتا-کشور-را-در-دست-گرفت/
‎16 جولای 2016 . مدخل پل «بوسپوروس» در استانبول، رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای
تیراندازی خبر داده‌اند. . بیانیه ارتش ترکیه به این معناست که اگر کودتا به صورت
کامل . داده است جنگنده های ایرانی یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای را در شمال غرب .
۲:۲۲- دونالد ترامپ در توییتی عجیب نوشت: «ترک ها دارند کشورشان را پس .
Previous

  • ۹۵/۰۶/۲۲
  • ۳۶۱ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی